Köpvillkor

Leveranser till Danmark, Finland och Norge efter överenskommelse. Maila arctichenofsweden@gmail.com

Pris
I priserna ingår moms med 25 %.
Frakt
Frakten beräknas efter vikt vid utcheckningen. Du kan välja hemleverans för högre fraktavgift. Större maskiner levereras med lastbil hem till dig. Gäller endast inom Sverige. Leveranser till Danmark, Finland och Norge efter överenskommelse. 
Leveranser - Leveranstid
Normalt levereras varor inom 1 dag (ej lördag, söndag samt andra helgdagar). Mindre varor skickas med Postens Varubrev till din brevlåda. Paket upp till 14 kg skickas med DHL till din närmaste DHL Servicepoint. Du kan även välja hemleverans för högre fraktavgift. Varor över 14 kg skickas med DHL hem till dig.
Leveranser till Danmark, Finland och Norge efter överenskommelse.
Vi tar inget ansvar för DHLs leveranstider och/eller hantering. Vid skada under transporten, reklamera direkt när du hämtar ut paketet. Skulle en tvist uppstå, kontakta oss så hjälper vi dig!
Ej hämtade paket
Om du inte hämtar ut paketet och det skickas tillbaka till oss, kommer vi att fakturera dig fraktkostnaden per kolli för att ersätta en del av våra merkostnader i samband med returen. Använd din ångerrätt i stället för att strunta i att lösa ut paketet! Läs mera under Ångerrätt och öppet köp i 14 dagar.

Betalningsalternativ:
PAYSON CHECKOUT innehåller:

Payson faktura/delbetalning
Du får hem din vara och betalar inom 14 dagar. Ingen avgift. Du kan även välja delbetalning.
Payson kortbetalning eller direktbetalning bank
Du kan betala med Visa eller Mastercard.
Du kan göra en direktbetalning från Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea eller Danske Bank.
Ingen avgift.
Mobil&SMS
Du betalar med WyWallet
Ingen avgift
Payson konto
Ingen avgift

Övriga betalningsmetoder:
Paypal

Du betalar från ditt Paypal konto eller med Visa/Mastercard.
Ingen avgift.
Swish
Du kan betala med Swish till 073-0488268. Ingen avgift.
Kontant vid hämtning
Du betalar kontant eller med Swish vid hämtning hos Arctic Hen. Ingen avgift.

Avgifter
Vi redovisar priser inklusive moms. Inga övriga skatter eller avgifter tillkommer vid beställning om ej annat specificeras.
Återbetalningar
En eventuell återbetalning görs till ditt bankkonto, plusgiro eller bankgiro. Återbetalningen sker inom 2 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur.
Ångerrätt och öppet köp i 14 dagar
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, dvs oanvänd och ej förstörd eller skadad. Du får öppna paketet och ta ut varan om du sedan packar på samma sätt. Var vänlig och använd inte silvertejp för att försluta paketet. Vid retur måste kvitto eller kopia på denna medfölja. Kontakt med oss måste ha skett innan retur. Vi förbehåller oss rätten att i de fall returen ej är komplett, debitera självkostnadspris för de saknade delarna. Vi förbehåller oss rätten att i de fall returen skett felaktigt dvs kvitto saknas eller kontakt ej tagen avstå från återbetalning av varans värde. Vi kommer ej lösa ut paket mot postförskott.
.Det är köparen som betalar returfrakten.
Reklamation
Garanti 2 respektive 3 år. Spara kvittot. Gäller endast maskinen, ej eventuellt förstörda ägg eller misslyckade ruvningar. Förutom garanti gäller konsumentköplagen där du som kund har reklamationsrätt i 3 år efter det att du har tagit emot varan.
Sekretess och säkerhet personuppgifter
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Vi kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall oss.
Leveransförsening
Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.